Om os

Smartbake Bakery Group

Ideen bag Smartbake var simpel: Vi ville lave bagværk og deje baseret på de bedste råvarer, så vi kunne give vores kunder en unik oplevelse – men det skulle stadig være nemt.

I juni 2018 blev Smartbake til Smartbake Bakery Group og består i dag af 3 selvstændige brands med hver deres unikke fokus, sortiment og målgruppe: Smartbake, Faber Brød og KringleXpressen.dk.


Mission

Smartbake blev stiftet af fire brødentusiaster, der elsker kvalitetsbrød. Vi har gjort op med de mange brødprodukter, der er på markedet og vi stræber efter høj kvalitet, bæredygtighed og unikke smagsoplevelser.

 

Værdier

Innovation, bæredygtighed, økologi og holdånd.

Det er nogle af de vigtigste værdier som Smartbake Bakery Group arbejder ud fra. Det mener vi skaber de bedste rammer og det bedste fundament for os selv, for vores samarbejdspartnere og for vores samfund helt generelt.

 

Processpatent

I april 2018 fik vi tildelt et procespatent på vores måltidskasseprodukter.
Patentet beskytter den proces vi benytter for at forhindre at hævningsprocessen starter inden emballagen brydes. Udfordringen har hidtil bestået i at dej hæver og det skaber problemer med både produktemballage og de lukkede kasser, som varerne transporteres i. Denne proces har skabt nye muligheder for levering af gærholdige ferske deje og gør Smartbake i stand til at levere unikke løsninger til vores kunder.

 

Fra onlinevirksomhed til producent

Det er kun 2 år siden, at ideen til Smartbake for første gang blev talt om og meget er sket siden da. Vi startede med at sælge bagekasseløsninger direkte ud til private kunder men overdrog i august 2018 den del af forretningen til måltidskasseleverandøren RetNemt og onlinesupermarkedet Nemlig.com.
Smartbake er i dag også at finde i flere detailkæder, herunder Netto og Løvbjerg. Vores produkter er selvfølgelig i samme høje kvalitet og velkendte smag som vi startede med i maj 2017.
Smartbake Bakery Group er dermed gået fra at være en onlinevirksomhed til at være ren producent og vi sigter efter at levere markedets bedste bageriprodukter, hvor vi specielt på økologi adskiller os fra vores kollegaer i branchen.

 

Økologi

80% af vores produkter er økologiske og med tilføjelse af Faber Brød i juni 2018 står vi rigtig stærkt indenfor økologi. Faber Brød er et 100% økologisk bageri, som betyder, at vi kan tilbyde vores kunder et meget omfattende sortiment. Faber Brød opererede oprindeligt kun i hovedstaden, men nu kan kunder i hele landet få glæde af vores økologiske produkter.

 

Fleksibilitet

Vores høje grad af fleksibilitet kommer til udtryk gennem vores tætte dialog med vores kunder, fleksibiliteten er essentiel for at kunne yde den bedste service. Vores dejprodukter tillader en høj grad af medbestemmelse, som kunde har du mulighed for selv at anvende produktet til at matche egne krav eller lade kreativiteten få frit spil. Vores erhvervskunder har også mulighed for at få medbestemmelse til produkterne tidligere i processen, så vi også tilbyder individuel tilpasning i forhold til produktønsker.

 

Milepæle

Virksomheden har på under to år udviklet sig fra at være en online B2C platform med en outsourcet værdikæde, til at være en økologisk produktionsvirksomhed.

 

Maj – Juli 2017
Lancering af B2C platform, de første Smartbake bagekasser sendes ud til private forbrugere.

 

Juli – September 2017
Under sommeren blev vi kontaktet af flere restauranter, som efterspurgte vores koncept. Det førte til udviklingen af Smartbake Solutions, som er rettet mod virksomheder.

 

Oktober – December 2017
Smartbake Solutions lanceres 1. oktober. Selskabet tager en drejning mod B2B markedet, da der her var et stort kundegrundlag og høj volumen.

 

Januar – Marts 2018
I denne periode blev det klart, at vi ville fokusere på større kunder og udvide vores produktsortiment. Vi vandt vores kunder på grund af et højt serviceniveau, høj fleksibilitet og ikke mindst høj kvalitet. Det ville vi forbedre yderligere og ambitionen om at styrke produktudvikling og kvalitet førte til beslutningen om at bygge vores eget centrale produktionsbageri.

 

April 2018
De nye produktionsfaciliteter er klar og skaber markant forbedrede muligheder for individuelt tilpassede produkter til vores kunder. Samtidig sikrer vi os et patent på den process, som vi benytter i vores produkter rettet mod måltidskassemarkedet.

 

Maj 2018
Fersk-dej produkterne lanceres i Løvbjerg. Smartbake bliver dermed de første nogensinde som lykkedes med at lancere ferske gærholdige deje til detailhandlen. Derudover bliver sat underskrift på opkøbet af det københavnske, økologiske håndværksbageri Faber Brød.

 

Juni 2018
Overtagelse af Faber Brød – produktionen flyttes fra Solrød til de nye produktionsfaciliteter i Hasselager. Vi laver aftaler med Lego House, måltidskasseleverandøren RetNemt og online supermarkedet Nemlig.com og i den forbindelse påbegyndes afviklingen af eget direkte salg til private.

 

Juli 2018
Faber Brød indgår et styrket og langsigtet samarbejde med Foodservicevirksomheden Hørkram, som fremover håndterer al administration, kundekontakt og distribution til vores Horeca-kunder.

 

August 2018
Direkte salg til private ophører og vores forhandlere har nu den direkte kontakt. Vi laver markante ændringer i vores distributionssetup, hvilket skaber øget omkostningseffektivitet.

 

December 2018
Faber Brød indgår samarbejde med Dansk Cater og Foodservice Danmark og har dermed samarbejde med landets tre største grossister.

 

Marts 2019
Smartbake indgår en aftale med Salling Group og skal levere kager til 250 Netto forretninger på tværs af Danmark.

Har du et spørgsmål?
Loading...