#smartbake
Handelsbetingelser
Handelsbetingelser

Senest opdateret: 25/04-2017.

Tilmelding

Som kunde hos Smartbake.dk vil du modtage din leverance enten én gang efter din bestilling eller med et fast interval baseret på de indstillinger, du vælger under din profil. Har du tilmeldt dig flere leveringer, vil vi automatisk oprette en leverance til dig ugen før leveringsugen, og vi vil sende dig en e-mail med din kvittering uge for uge.

Du kan sætte dit abonnement på pause, når du skal på ferie eller springe enkelte leverancer over, når det passer dig, så længe ændringen sker inden deadline, som altid er søndag i ugen før, din levering finder sted.

Der er ingen købsforpligtelse på smartbake.dk. Du bestemmer selv, hvor mange dejkasser fra Smartbake.dk, du ønsker, og hvor ofte de skal leveres.

Levering

Vores distributionspartner er Xpressen.dk og de leverer til alle vores kunder. 

Leveringssted

Vi sætter din levering ved din hoveddør, medmindre du beder os om noget andet. Du kan ændre dit leveringssted under din profil og angive, hvor pakken skal sættes (fx terrasse, trappe, carport eller lignende). Skal der leveres i en opgang, og er du ikke hjemme, ringer vi på hos andre i opgangen eller ringer dig op for at aftale nærmere.

Du kan også ændre leveringsadresse under din profil, hvis du fx er i sommerhus i en uge og ønsker at få leveret dertil.

Alle bestillinger afleveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke leverancer med tilbage, og Smartbake.dk påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk efter levering.

Leveringstidspunkt

Leveringen sker mellem kl. 8-19 på leveringsdagen. Det præcise tidspunkt kan vi desværre ikke oplyse, da det kan skifte fra uge til uge afhængig af antallet af leveringer. Under alle omstændigheder behøver du ikke at bekymre dig om råvarernes holdbarhed, hvis du kommer sent hjem.  Vi leverer i en specialdesignet kølekasse, der som minimum holder råvarerne friske i kassen til kl. 21 på leveringsdagen. Den ferske dej, du modtager, kan holde sig 72 timer i fersk tilstand. Hvis du ikke når at bruge det hele, kan du med fordel fryse dejen ned i fryseren.

Leveringsgebyr

Du vil blive opkrævet 50 kr. i leveringsgebyr på alle ordrer.

Priser

De til enhver tid gældende priser for dejkasser og levering fremgår af www.smartbake.dk. Som tilmeldt vil du få besked om eventuelle ændringer i priser og gebyrer.

Betaling

Du betaler dine kasser fra Smartbake ApS løbende med dit betalingskort. Du kan vælge mellem forskellige betalingskort, som fremgår af tilmeldingssiden. Smartbake.dk understøtter alle gængse betalingskort.

Tilmelding, afbestilling, ferie og ændringer

Som tilmeldt vælger du, hvilken kasse du ønsker, og om du vil have dej fra Smartbake.dk hver, hver anden, hver tredje, eller hver fjerde uge. Du modtager en e-mail fra os ugen forud for hver levering, hvor vi bekræfter din kommende levering. 

Ændringer foretager du ved at logge dig ind på dine sider eller ved at kontakte os på mail eller telefon. Som tilmeldt vil vi hver anden uge sende dig vores elektroniske nyhedsbrev.

Ferie og stop for tilmeldingen

Tilmeldingen fortsætter, til vi modtager din udmeldelse. Du kan til enhver tid sætte din levering på pause, eksempelvis når du skal på ferie. Det gøres ved at logge ind med dit password og vælge "pause tilmelding"-funktionen. Du kan melde dig helt ud når som helst med effekt fra den efterfølgende uge. Du kan opsige din tilmelding på hjemmesiden, på mail eller brev. Du modtager herefter en bekræftelse på din opsigelse pr. mail.

Manglende levering og erstatningsvarer

Skulle levering mod forventning ikke være sket senest kl. 19, kan du kontakte Smartbake.dk på mail frem til kl. 19 på alle leveringsdage. Skriv til info@smartbake.dk. Vi vil så prøve at spore leveringen og efterlevere, og ellers krediterer vi dig hele beløbet. Ved manglende levering skal vi have besked på leveringsdagen eller senest fredag kl. 19 pr. e-mail for at have mulighed for at spore leveringen og løse problemet. Ved for sen besked kan vi ikke garantere, at din ordre krediteres.

Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres til dig på din adresse.

Reklamation

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med eller synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes pr. mail på info@smartbake.dk eller telefonisk til vores kundeservice 69 13 44 30 (alle hverdage 8-15).

Eventuel reklamation skal ske hurtigst muligt efter, at du modtager pakken. Det gælder både reklamationer, der vedrører modtagelsen af og indholdet i pakken. På den måde kan vi reagere med det samme og rette op på eventuelle fejl eller misforståelser.

Emballage

Dejen leveres i specielle kølekasser. I kassen køles varerne ned med fryseelementer, som er fødevaregodkendte. Fryseelementerne i kombination med den isolerende kasse sikrer, at råvarerne holder den krævede temperatur mindst indtil kl. 21 på leveringsdagen. Vi tager ikke emballage med retur. Vi anbefaler dig at bortskaffe emballage på korrekt vis ved dine lokale dagrenovation.

Miljø og materiale

Kølekasserne er udviklet i EPS (Ekspanderbar PolyStyren) også kaldet flamingo. Der benyttes ikke CFC-gasser eller freon i forbindelse med fremstilling af emballagen. Kassen er termisk isolerende, påvirkes ikke ved temperaturskift og er vandtæt. Emballagen kan smides ud sammen med andet husholdningsaffald efter brug.

Ved forbrænding af kassen udvikles kun vand og kultveilte, der indgår i naturens kredsløb. Kølekassen er naturligvis godkendt til fødevarer.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for dit navn, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Smartbake.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Den dataansvarlige på Smartbake.dk er den adm. direktør. 

Som registreret hos Smartbake.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du jf. persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@smartbake.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på info@smartbake.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@smartbake.dk.

Smartbake.dk, Gunnar Clausens vej 40, 8260 Viby.

E-mail: info@smartbake.dk